A warm welcome to IZI’s family

Ken jij IZI al? Het is de CPM calculator van Mediahuis Connect. IZI is easy. De tool is eenvoudig en handig opgebouwd en helpt je om op een makkelijke manier een indicatie van het CPM tarief van een display- of videocampagne te bekomen.

IZI
Noem IZI gerust de neutrale mascotte van de CPM calculator. Hij neemt afhankelijk van de doelgroep die je met een digitale campagne wil bereiken, een andere gedaante aan. Is IZI een “Mover”, een “Silver Fox” of eerder een “Millennial”? Maak hier kennis met IZI’s familie en misschien vormt één van hen wel het ideale segment om jouw digitale campagne op onze nieuwssites aan uit te leveren.

 

Meet IZI’s family



 

1) Culture lover: De Culture lover leest minimum 15 pagina’s per maand over allerlei culturele activiteiten (tentoonstellingen, allerlei soorten concerten, cultuur algemeen, kalenders met overzichten van culturele activiteiten, ...). Alle Culture lovers verzameld, zijn goed voor zo’n 529.000 surfers. Dat is in totaal 8% van al onze surfers, waarvan 59% mannen zijn.
 

2) Foodie: De Foodie leest maandelijks minimum 20 artikels over eten en drinken (nieuwe trends in koken, nieuwe producten, leuke adresjes, ...). 54% van de Foodies zijn mannen. Alle Foodies samen vormen 9% van onze surfers, dat vormt een totaal van 603.000 Foodies op onze nieuwssites.
 

3) Music lover: De Music lover leest minstens 30 pagina’s per maand over concerten, festivals en muziek. Dit laatste kan van allerlei genres zijn: van klassiek tot pop of techno. 10% van onze surfers zijn Music lovers, in totaal goed voor zo’n 628.000 bezoekers waarvan 56% mannen zijn.
 

4) Car Lover: De Car lover is een autoliefhebber pur sang die maandelijks minimum 10 pagina’s leest over alles wat met auto’s te maken heeft. Het is geen verrassing dat 69% van dit segment mannen zijn. Alle Car lovers samen vormen 329.000 surfers, dat is 5% van al onze surfers samen.
 

5) Traveller: De Traveller is een absolute reisfanaat want hij bekijkt minstens 20 pagina’s over reizen en vakantiebestemmingen per maand. In totaal zijn dat zo’n 450.000 surfers (7% van onze bezoekers). 54% van hen zijn mannen.
 

6) Sports fan: De Sports fan is een échte sportliefhebber: hij bekijkt minstens 75 pagina’s over sport in de meest brede zin van het woord. 11% van onze bezoekers zijn Sports fans (704.000 surfers) waarvan 61% mannen.
 

7) Sport football fan: De Sport football fan leest minimum 75 artikels op de voetbalsecties van onze nieuwssites of artikels met voetbal tags. De grootte van dit segment? 569.000 surfers (9% van onze bezoekers) waarvan 65% mannen.
 

8) Investor: De Investor wil zaken doen want hij leest minstens 50 pagina’s per maand op standaard.be/biz. De Investor is tussen de 45 en de 60 jaar oud en vertegenwoordigt 5% van onze bezoekers (339.000 bezoekers). 63% van hen zijn mannen.
 

9) Energy – Sustainability: Het segment “Energy – Sustainability” verzamelt alle surfers die minstens 5 pagina’s per 3 maand lezen over energie, kernenergie of groene energie. Het volledige segment omvat 224.000 surfers (3% van onze bezoekers), waarvan 69% mannen zijn.
 

10) Multimedia lover: De Multimedia lover heeft bijzonder veel interesse in technologie, nieuwe media en bijhorende toepassingen, want hij bekeek de laatste maand minimum 5 pagina’s op de sectie nieuws/consument/multimedia op nieuwsblad.be en de sectie Biz en Mobilia op standaard.be. 7% van onze bezoekers zijn Multimedia lovers. Dat zijn in totaal zo’n 450.000 surfers. 59% onder hen zijn mannen.
 

11) Fashion lover: De Fashion lover houdt van mode want bekijkt minstens 20 pagina’s per maand de modesecties van onze nieuwssites en van JaniTV.be. Zo’n 491.000 surfers zijn Fashion lovers (maar liefst 8% van onze bezoekers), waarvan 52% vrouwen zijn.
 

12) Health fanatic: De Health fanatic wil een lang leven, want hij leest minstens 50 artikels per maand op de fit en gezond secties van onze nieuwssites en op gezondheid.be. 53% is mannelijk. Alle Health fanatics samen vormen 654.000, goed voor zo’n 10% van onze surfers.
 

13) Parents with children: Parents with children zijn ouders die de laatste maand minstens 20 pagina’s bekeken hebben op de “mama” secties van nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be. 54% zijn vrouwen. Het volledige segment vertegenwoordigt 420.000 surfers of zo’n 6% van onze bezoekers.
 

14) Sports – cycling fan: De Sports – cycling fan zijn de wielerfanaten, met andere woorden de surfers die de laatste maand wel erg veel pagina’s bekeken (minimum 150 pagina's) over wielrennen (minimum150 pagina’s!). In totaal vertegenwoordigt hij 15% van onze bezoekers (994.000 surfers) en dat is meteen het grootste segment. 64% onder hen? Ja, dat zijn mannen!
 

15) Millennial: Het segment van de “Millennial” verzamelt al onze surfers tussen 17 en 37 jaar. Samen zijn ze goed voor 264.000 bezoekers of 20% van de surfers die zich aanmelden. 56% van onze Millennials zijn vrouwen.
 

16) Interior lover: De Interior lover leest minstens 5 artikels per maand over alles wat met interieur, design of wonen te maken heeft. 51% zijn mannen. Alle mannelijke en vrouwelijke Interior lovers samen vormen 283.000 bezoekers of zo’n 4% van onze surfers.
 

17) Job seeker: De Job seeker is op zoek naar een nieuwe job, want bezocht de voorbije maand minimum 40 pagina’s op jobat.be. 8%, of zo’n 477.000 surfers, zijn Job seekers, waarvan 56% mannen zijn.
 

18) Movie lover: De Movie lover bekijkt per maand minstens 20 pagina’s over films en filmnieuws. In totaal zijn dat 299.000 surfers of 5% van onze bezoekers. 58% zijn mannen.
 

19) Mover: De Movers zijn de verhuizers onder ons. Het zijn mensen die minimum 20 pagina’s per maand bekijken op Zimmo.be. Samen vertegenwoordigen ze 6% van onze surfers of zo’n 390.500 bezoekers. 56% van hen zijn mannen.
 

20) Silver fox: De Silver fox verzamelt alle mannen en vrouwen van 55 jaar of ouder die op onze websites surfen.
 

21) Living in Ghent: Het segment “Living in Ghent” verzamelt alle surfers op onze sites, man of vrouw en van alle leeftijden, die in Stad Gent wonen.
 

22) Female 18-34:  Het segment “Female 18-34” spreekt voor zich en verzamelt alle vrouwelijke surfers tussen 18 en 34 jaar op onze sites.
 

23) Male 35 – 45 jaar: Het segment “Male 35-45” verzamelt alle mannelijke surfers tussen 35 en 45 jaar op onze sites.

 

En dit is niet alles. IZI’s familie breidt snel uit. Ontdek al onze mogelijke segmenten op http://cpm-calculator.mediahuisconnect.be en kom meteen ook het CPM tarief van een potentiële campagne te weten.

Hoe bouwen we deze segmenten?
De segmenten worden op verschillende manieren bekomen. De meest eenvoudige manier is op basis van socio demografische gegevens die dankzij het aangemelde bereik van onze surfers verzameld worden (leeftijd, geslacht, geografische gegevens). Denk maar aan het segment “Living in Ghent” of “Silver fox”.

Daarnaast kunnen er ook segmenten gebouwd worden dankzij het gedrag van surfers op onze sites (zowel nieuwssites als classifieds sites): dat gebeurt door het leesgedrag van surfers in verschillende secties op de sites enerzijds en door middel van geselecteerde keywords op artikelniveau anderzijds. Zo leest de  “Foodie” bijvoorbeeld minstens 20 pagina’s per maand over eten en drinken op de foodsectie van nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be (she/food), de sectie “culinair” op standaard.be en artikels op onze sites met de tags “koken”, “resto”, “restaurant” en “culinair”.

Tot slot is het ook mogelijk om een eigen IZI te maken. Op basis van informatie over leeftijd, geslacht, geografie én ook surfgedrag kan je als adverteerder een eigen doelgroep op maat van een campagne samenstellen.
 

Wil je meer informatie? Contacteer dan jouw vast aanspreekpunt . Hij of zij helpt jou graag verder.

cpm-calculator.mediahuisconnect.be