Bij Mediahuis Connect garanderen we brand safety voor alle campagnes.

Je advertentie die een video met gevoelige content voorafgaat op populaire videoplatformen? Niet de context waarop je had gehoopt. En dat vinden blijkbaar ook andere internationale merken. Recent konden we op verschillende nieuwssites lezen dat 250 Amerikaanse merken hun media-bestedingen annuleerden wegens twijfel over de nodige merkbescherming.  In het belang van haar adverteerders hanteren Mediahuis Connect en haar partner  SBS  zeer strikte standaarden wat de kwaliteit van hun videocontent betreft. Deze premium content maakt het verschil met bvb. de videocontent die via dergelijke videoplatformen wordt aangeboden.

Content is King. Of dat was het toch. Want tegenwoordig is “Context” Koning. Dat wordt  duidelijk nu meer en meer merken zich terugtrekken van populaire online videoplatformen. Waarom? Omdat ze als de dood zijn dat hun advertenties naast (of in)  video’s met gevoelige onderwerpen terechtkomen. En gelijk hebben ze.  De schade die dergelijke plaatsingen kunnen teweegbrengen zijn onbetaalbaar.
 

Bij Mediahuis Connect en SBS is Brand Safety een prioriteit. Met zoveel online content, formats en bronnen, is het meer dan ooit belangrijk om een boodschap in de juiste context te plaatsen.  In het belang van haar adverteerders hanteert Mediahuis Connect zeer strikte standaarden wat de kwaliteit van haar videocontent betreft. Deze premium content maakt het verschil met bvb. de videocontent die via de online videoplatformen wordt aangeboden.

Bij Mediahuis Connect steunen we op 3 pijlers om de brand safety van jouw merk te garanderen.

1) Creëren van een veilige omgeving
Sinds januari 2016 gebruikt Mediahuis Connect een tool waarin een redacteur aanduidt of het artikel te delicaat is om hierrond advertising te laten verschijnen. Door deze gevoelige content van commercialisering te vrijwaren creëert Mediahuis Connect niet alleen een kwalitatieve omgeving  maar ook een context die niet ingaat tegen het DNA van jouw merk. De content wordt door onze redacteurs manueel getagd volgens categorieën en bepaalde tags kunnen op die manier uitgesloten worden. Een goed voorbeeld is het vermijden van advertenties bij artikels over natuurrampen, aanslagen of andere gevoelige content.

2) Menselijke views
Internet robots zijn dol op video content. Bij Mediahuis Connect zijn ze eraan voor de moeite. Voor alle websites in onze portfolio hanteren wij de IAB bots list die maandelijks wordt bijgewerkt en bots traffic uitsluit.  Bovendien is een view bij ons pas een ‘werkelijke view’ wanneer die voldoet aan de IAB standaard.

3) Sterke lokaal relevante content
87% van alle bezoekers op onze Mediahuis Connect websites surft met een Belgisch IP-adres. Onze Direct Campagnes worden uitgestuurd naar 100% Belgische IP-adressen. Op die manier worden mensen bereikt die onmiddellijk relevant zijn voor Belgische video-adverteerders.

Veilig adverteren op online is dus nog steeds mogelijk, mits wat hulp. Wil je een veilig alternatief voor jullie videocampagne? Bij Mediahuis Connect kiezen we resoluut voor brand safety en garanderen we kwaliteit en het juiste publiek.

Boek nu je online video campagne voor 14 april (waarbij de campagnes eindigen voor 30 april)  en geniet van de volgende condities:

  • Online Video CPM -25%
  • Online Video-packs promo -12,5%

Voor meer info over deze promo kan je voor online video only campagnes contact opnemen met Sarah Goossens en Shirley De Gols. Voor TV+OLV combi campagnes staat het SBS team paraat.

 

Sarah Goossens

Key Account Manager



Shirley De Gols

Account Executive

+32 2 467 26 54