CPEV: what’s in a name?

Het is niet altijd makkelijk om de meest efficiënte video campagne uit het gigantische aanbod inventory te selecteren. Ga je voor kwantiteit of kwaliteit, of beter nog, een combinatie van beiden? Een ding staat vast: voor directe campagnes ben je bij Mediahuis Connect alvast verzekerd van de laagste Cost Per Efficient View.

Als onafhankelijk media agency ontwikkelde Space, speciaal voor de verdwaalde video advertisers, een nieuwe currency waarmee het kinderspel wordt om video views met elkaar te vergelijken: CPEV of Cost per Efficient View.

Uitgangspunt voor het berekenen van de Cost per Efficient View is de netto kost per duizend (CPM). Deze netto CPM wordt vervolgens trapsgewijs gewogen op 6 variabelen: completion rate, viewability, targeting, de  ‘human’ rate, campaign management en quality uplift.

Hoe de CPEV wordt berekend kan je vinden in de whitepaper van Space

In de studie werden zowel nationale als internationale video-uitgevers opgenomen. En wat blijkt? Bij een aantal spelers die voor hun video-aanbod een lage CPM hanteren, ligt de werkelijke Cost per “Efficient” View in sommige gevallen tot zelfs 10 keer zo hoog.

Goed nieuws! Binnen de doelgroep 18+ ben je voor directe campagnes bij Mediahuis Connect verzekerd van de laagste CPEV.