De Standaard bewandelt als eerste Vlaamse krant de wereld van Virtual Reality.

Dag na dag neemt De Standaard haar lezers mee in actuele verhalen op een kwalitatieve manier, en met een oog voor innovatie. Vanuit deze visie doet de krant op 23 april haar intrede in virtual reality. Met de app ds360 komen nieuwsverhalen voortaan letterlijk tot leven. 

DS360 wordt vanaf 23 april in de App Store gratis ter beschikking gesteld en kan op Android en iOS besturingssystemen gedownload worden. De app kan op zichzelf gebruikt worden door de smartphone te bewegen, maar de VR ervaring wordt nog beter met een “cardboard virtual reality viewer”.  Lezers van De Standaard krijgen dergelijke bril op zaterdag 23 april als geschenk bij hun krant. 

Mediahuis werkte voor dit eerste VR-project samen met Mercedes-Benz als commerciële partner. In het kader van de lancering van de nieuwe E-Klasse werd een VR video gecreëerd die de kijker letterlijk laat ervaren hoe het voelt om een zelfrijdende wagen te besturen.

Kris Coumans, Marketing Manager Mercedes-Benz: “Het is fantastisch dat Mediahuis via haar krant De Standaard aan meer dan 100.000 lezers de kans geeft om virtual reality live te ondervinden.  Mercedes-Benz lanceert op hetzelfde moment de nieuwe E-klasse, haar Masterpiece of Intelligence.  Een wagen zo innoverend als lijkt hij uit de toekomst te komen.  Het geknipte moment dus om dit technologisch leadership te onderlijnen via onze participatie in dit futuristische VR project van Merdiahuis.”

De video maakt deel uit van een reeks met vier andere redactionele items die in de loop van april en mei op dS360 bekeken kunnen worden.

Bekijk hier de making of van het Mercedes-fimpje:

Peter Verrept

Business Development Manager Video


+32 490 56 54 73