Een kwalitatieve context die niet ingaat tegen het dna van een merk.

Wist je dat 80% van alle Belgische surfers vandaag online video kijkt? De verwachtingen zijn zelfs dat tegen 2019, 72% van al het mobiele internetverkeer uit videocontent zal bestaan*. Met 53% van alle videoconsumptie vormen nieuwssites hierbij het tweede grootste platform. En ook de waardering van video-advertising op nieuwssites ligt  liefst 33% hoger dan bij gebruikelijke videosites.

Dat verklaart meteen waarom we bij Mediahuis volop de kaart van online video trekken. Niet alleen door het uitbreiden van onze videocontent, maar ook door in te zetten op nieuwe video-advertising formaten die niet alleen innovatief maar ook relevant zijn.

Maar de actualiteit hebben we natuurlijk niet in de hand. Naast positieve verhalen, sportieve triomfen of feitelijke berichtgeving, verwachten onze online lezers ook dat we hen de soms harde realiteit tonen, ook al gaat dit dan gepaard met confronterende nieuwsbeelden.

Adverteerders en mediabureaus spraken mij de afgelopen maanden meermaals aan over het feit dat zij hun online videocampagnes niet graag terecht zien komen binnen een dergelijke delicate context. Een standpunt dat ik helemaal begrijp. Waar onze nieuwsomgeving zorgt voor een perfect relevante en kwalitatieve context, zou het linken van een commerciële boodschap aan gruwelijke en soms schokkende beelden, zowel naar lezer als adverteerder toe, een fout signaal zijn.

Als antwoord hierop ontwikkelden we binnen Mediahuis een nieuwe tool die onze videoredactie voortaan toelaat om proactief, delicate en soms ontstellende nieuwsbeelden, in de redactiesoftware aan te vinken als ‘gevoelige content’. Expliciete oorlogsbeelden, beelden van ernstige verkeersongevallen,… worden op die manier gevrijwaard van verdere commercialisering en uitgesloten van pre- en post-rolls of in-content banners.

Kwaliteit is onze absolute prioriteit. Daarom garanderen we, als grootste Belgische online traffic provider, onze adverteerders niet alleen een kwalitatieve omgeving maar ook een context die niet ingaat tegen het dna van hun merk.

 

Heb je nog vragen in verband met het online videoverhaal van Mediahuis Connect? Of wissel je graag eens van gedachten? Neem dan gerust contact met me op.

Peter Verrept
Business Development Manager Online Video
Peter.verrept@mediahuis.be – 0490 56 54 73