Een laatste terugblik op 2016.

Een laatste terugblik op 2016. Voor het product development team van Mediahuis Connect was het een jaar om nooit te vergeten. Mark Daemen en Bart Bollen delen hun mooiste momenten van het vorige jaar met jou. Wat verwacht dit team van 2017? Wat wordt hun grootste uitdaging? Maar vooral handige tips om dit jaar nog beter te maken. Dan ben jij ook meteen klaargestoomd om een jaar vol uitdagingen aan te gaan.

 

Wat was jouw leukste (werk)moment in 2016?

Mark Daemen, director digital & product development:
Alle momenten waarop eindelijk iets lukt en alles mooi op zijn plaats valt. Wat onze afdeling doet, vergelijk ik graag met een bouwkit van Lego. Maar af en toe wijken we af van het plan. En het resultaat werkt soms nog beter. Ik ben ook zeer opgetogen dat we in alle business lines relevant zijn gebleven of geworden. Als krant slagen we er nog steeds in grote merken mee op te bouwen. Ook magazines zoals Luxe XL blijven aanslaan. Op digitaal vlak was er de lancering van buymedia.be. Maar ook succesvolle private deals binnen programmatic en branded video content zijn niet meer weg te denken. Daarbij nog de enorme groei in native en mobile. Maar het allerleukste? Het getalenteerde team waar ik mee kon samen werken. 2016 was voor mij één groot moment.

Bart Bollen, business development manager:
Op 31/12 tevreden en met voldoening op het jaar terugkijken en met veel goesting aan 2017 kunnen beginnen.  Als product management houden wij continu de vinger aan de pols. Een snel evoluerende wereld vraagt ook een constante bijsturing van ons portfolio. En voor wie aan de producten van morgen werkt, heeft aan gisteren weinig waarde.  In dit opzicht zijn de ideeën, proposities en realisaties van 2016 al aan herziening of updating toe. Ik hoop dat je dan ook begrijpt dat ik niet één moment in 2016 kan kiezen, maar hoop om veel momenten in 2017 te hebben.

Wat is volgens jou de grootste uitdaging voor 2017?

Mark:
2017 is 2016. Maar dan in een hogere versnelling. Dit betekent nog meer mobile, nog meer native en nog meer video. Het betekent ook ontzettend veel data krijgen en omzetten in waarde voor ons en onze adverteerders. Daarbij vergeten we de kracht van onze vaste waarden zeker niet. Zoals Martin Sorrell (CEO WPP) al eerder zei: “Magazines, Newspapers Deserve More Credit for Effectiveness”

Bart:
Door de bomen het bos nog zien; niet alleen wijzigt het medialandschap ontzettend snel, het wordt ook meer complex, divers en raakt versnipperd. Je doelgroep op de meest efficiënte en effectieve manier benaderen en overtuigen, wordt de uitdaging. Dit is voor mij geen run-to-the-bottom om tegen de laagste kostprijs de doelgroep te bereiken. Dit is een combinatie van impact, overtuigen en beïnvloeden met de juiste tone-of-voice en de context waarin je je doelgroep aanspreekt.

Wat is jouw ultieme tip voor jouw klanten om van 2017 een succes te maken?

Mark:
Try, error, fix, succeed and repeat! Je moet vooral met elkaar kunnen praten over wat en waarom. Dat is het belangrijkst. Ik kijk alvast uit naar alle gesprekken die er zitten aan te komen.

Bart:
Niemand heeft alle wijsheid in pacht. Ik ben grote voorstander van co-creation en collaboration. Wij zijn er,  deel jouw uitdagingen met ons en laat ons samen aan nieuwe inzichten, proposities en oplossingen werken.