Gazet van Antwerpen verhuist naar Turnhoutsebaan

Gazet van Antwerpen presenteert vanaf vrijdag 26 februari een project rond de Turnhoutsebaan – het symbool bij uitstek van multicultureel Antwerpen. Hiermee wil de krant haar lezers een unieke inkijk geven op deze straat die culturen bij elkaar brengt, maar ook meningen verdeelt. Het project bestaat uit drie grote delen: een reeks bijlagen in de krant en op gva.be, een interactieve videoreeks met Pieter Embrechts, en een gratis buurtfestival in de Roma.

Een uitzonderlijke reeks bijlagen in de krant en op de site laat bewoners, middenstanders, voorstanders- en tegenstanders, experts, jonge en oude generaties, fans, sceptici en politici aan het woord. Zo komen alle stemmen aan bod in deze reeks over het leven zoals het is, was en misschien ooit zal zijn op de Turnhoutsebaan. Daarnaast ontmoet BV annex buurtbewoner Pieter Embrechts medebewoners, ex-bewoners en toevallige passanten voor een verrassend gesprek op en over de Turnhoutsebaan. De trailer voor de videoreeks is op ATV te zien. Een feest in de Roma bekroont het project: de mensen van Gazet van Antwerpen en de Roma slaan de handen in elkaar voor een gratis festival waar iedereen welkom is om van de sfeer, smaken en culturen op de Turnhoutsebaan te proeven. De hele dag lang komen er grote en kleine artiesten langs, zoals Eddy et les Vedettes, Theater Froe Froe, Pieter Embrechts, Adil & A.K.A. enNele Bauwens. Ook voor de kleintjes valt er heel wat te beleven. 

Ontdek hier alvast het digitale luik van de reeks: http://www.gva.be/turnhoutsebaan.

“Mediahuis trekt volop de kaart van online video. Reden hiervoor is dat vandaag al 80% van alle Belgische surfers naar online videocontent kijkt. De verwachtingen zijn zelfs dat tegen 2019, 72% van al het mobiele internetverkeer uit videocontent zal bestaan*. Nieuwssites zijn met 53% van alle videoconsumptie, het tweede grootste platform. Bovendien ligt de waardering van video-advertising op nieuwssites maar liefst 33% hoger dan bij de gebruikelijke videosites. Vanuit een gezonde digitale ambitie zetten we met Mediahuis Connect dan ook volop in op nieuwe video-advertising formaten die niet alleen innovatief maar ook relevant zijn voor de advertentiemarkt”, aldus Peter Verrept, Business development manager video.