Het is altijd goed weer voor je campagne

In een eerder geschreven artikel legden we uitvoerig uit wat targeted adverteren is (lees hier), wat de voordelen zijn en welke mogelijkheden je hebt. Nu gaan we dieper in op de mogelijkheden van targeting op het weer. Of m.a.w. hoe het Belgisch weertje jouw online campagne een extra boost kan geven.

 

 

EVEN TERUG NAAR DE BASIS

Door targeting aan je online campagne te koppelen, zorg je ervoor dat je advertenties enkel getoond worden aan surfers waarvoor ze op dat moment nuttig en interessant zijn.
Wat ervoor zorgt dat:
- je boodschap sneller opgemerkt wordt
- je boodschap een hogere relevantiewaarde voor de surfer heeft en
- je campagne een grotere impact krijgt en efficiënter wordt.

Er zijn veel momenten waarbij targeting je kan helpen jouw doelgroep heel gericht te bereiken. 1 daarvan, met zeer specifieke mogelijkheden, is WEERTARGETING.

HOE DOE JE AAN TARGETING OP HET WEER?

Het weer heeft niet alleen een grote invloed op ons gemoed of ons dagelijks praatje, het is ook een zeer belangrijke factor in het consumentengedrag en onze behoeftes. Het zorgt vaak onbewust voor een bepaalde aankoopimpuls. Hierop inspelen als adverteerder is dan ook zeker en vast een surplus: je laat nl. het weer bepalen of je advertentie getoond wordt én welke boodschap de surfers te zien krijgen.

WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN?

De mogelijkheden zijn uitgebreid en even vanzelfsprekend als onverwacht. Durf origineel uit de hoek komen en zoek naar de link tussen jouw product en bv. een hogere of lagere temperatuur. Of vind de missing link tussen aangekondigde regenbuien en jouw stockvoorraad regenschermen die je normaal in de zomer niet zou aanprijzen, …

We zorgen hieronder alvast voor nog wat meer inspiratie met enkele voorbeelden. Heb je zelf een idee of vraag, aarzel niet ons te contacteren. We denken graag met jou mee op maat van jouw zaak.

  • Een klant gespecialiseerd in vochtbestrijding paste weertargeting toe op hun campagne.

    Wanneer er fikse regenbuien aangekondigd waren, werd de campagne opgestart en verschenen er online advertenties. In periodes van droogte of beperkte neerslag werd de campagne niet getoond.
     
  • Of wil je je campagne alleen online zien bij zonnig weer en temperaturen boven 25° Celcius?
    Mogelijk, een advertentie voor zonweringen gaat immers succesvoller zijn bij zon en hogere temperaturen, dan bij grijs en troosteloos weer.
     
  • Of misschien waren de wintersolden niet zo’n succes en heb je nog een mooie collectie regenkledij in stock? Waarom deze niet eens in de kijker zetten op een moment dat het pijpenstelen regent, wedden dat je (web)shop overuren draait?
     
  • Ook restaurants kunnen perfect inspelen op de mogelijkheden van weertargeting. Bij mooi, zonnig weer zet je uiteraard je prachtige terras in de kijker. Is het geen weer om buiten te eten? Gebruik dan sfeervolle binnenbeelden om de consument naar je zaak te lokken.
     
  • En wanneer dromen we van een carport? Toch op die ochtenden dat we onze wagen eerst sneeuwvrij moeten maken vooraleer te kunnen vertrekken? Dan is een ijzige winterochtend het moment om jouw advertentie rond carports te tonen.
     

Je hoeft je natuurlijk niet te houden aan slechts 1 aspect van het weer en je hoeft ook al helemaal niet te wachten tot het eindelijk eens het ideale weertje is om jouw product aan te kondigen.  Door creatief om te springen met je reclameboodschap kan je op elk moment inspelen op ons veranderlijk Belgisch weertje. Door verschillend advertentiemateriaal aan te leveren kan je ervoor zorgen dat deze past bij het weer van die dag.


Overtuigd van hoe een campagne op basis van weertargeting in jouw communicatie past en klaar om je communicatie weergericht te lanceren? Dan kan je genieten van onze mooie zomerpromo, waarbij je maar liefst 100% vertoningen meer ontvangt
Vragen of advies gewenst? De contactgegevens van onze accountmanagers vind je hier.