Het nationale sales management team van Mediahuis Connect blikt terug op 2016 maar kijkt vooral vooruit.

Het nationale sales management team van Mediahuis Connect, Patrick Boon, Ilse Baele, Charlotte van Coevorden en Katty Maes, blikt terug op 2016 maar kijkt vooral vooruit. Lees wat hun fijnste moment uit 2016 was en hun grootste uitdaging wordt voor 2017. Patrick, Ilse, Charlotte en Katty geven ook nog enkele tips mee om van het huidige jaar een echt succes te maken.

 

Wat was jouw fijnste (werk)moment in 2016?

Patrick Boon, sales director national advertising:
Zonder enige twijfel mijn overstap van Jobat naar Mediahuis Connect nationaal. (noot: Patrick werd op 1 april 2016 de nieuwe sales director van Mediahuis Connect nationaal.) Ik heb Jobat, een sterk merk met een mooie toekomst, met een gerust hart kunnen achter laten.  Met volle goesting ben ik de uitdaging aangegaan om samen met de verschillende teams van Mediahuis Connect nationaal, dé salesorganisatie van de toekomst te bouwen.

Ilse Baele, sales manager nationaal:
Toen onze zusterkrant NRC van plan was om hun weekendbijlage een grondige redesign te geven, werd mij gevraagd om onze eigen ervaring met de redesign van De Standaard Magazine te delen met onze Nederlandse collega’s. Het was enorm verrijkend te ontdekken hoeveel overeenkomsten er waren. Ondertussen is Het Blad met succes gelanceerd en hebben wij een 1ste gezamenlijk project achter de rug: een geslaagd, luxueus horlogedossier dat zowel in De Standaard Magazine als in Het Blad verscheen en waarin spelers als Panerai, Rolex of Chanel bewust kiezen voor een combinatie van 2 kwalitatieve magazines in België en Nederland.

Charlotte van Coevorden, head of agency, trading & digital:
Ik spendeerde in 2016 een dag in Death Valley, California, weg van de hyper-geconnecteerde wereld. Geen enkel geluid, geen dieren, geen planten en vooral geen netwerk. Heel ontspannend maar vooral ook heel desoriënterend.

Katty Maes, sales manager NP:
Ik denk graag terug aan onze teambuilding: een ontspannen dag met de collega’s, leuke activiteiten in een zeer gemoedelijke en bijna  familiale sfeer.

Wat vormt volgens jou de grootste uitdaging voor 2017?

Patrick:
Blijven inspelen op de noden van de nationale markt om consumenten efficiënt te bereiken. Samen met alle partijen moeten we continu op zoek zijn naar creatieve en innovatieve oplossingen binnen onze merken om een zo optimaal mogelijk resultaat te bereiken voor onze adverteerders. 

Ilse:
Een van de grootste uitdagingen voor 2017 zal zijn om de veelheid aan data waarover we bij Mediahuis beschikken op een goede manier te commercialiseren, zodat we de meest  performante en relevante doelgroepen aan de adverteerder kunnen aanbieden.

Charlotte:
De consument blijven begrijpen vormt de grootste uitdaging voor 2017. De leefwereld van de consument evolueert continu en veel sneller dan vroeger.  Dit is de “Death Valley” van elke marketeer: desoriënterend maar het maakt onze job ook des te boeiender. De juiste keuzes maken is op dat moment essentieel.

Katty:
Er staan ons heel wat uitdagingen te wachten de komende maanden en jaren. Het blijft een stevige opdracht om onze business, en dan bedoel ik de papieren versie van onze kranten, top of mind te houden. Onze adverteerders moeten vandaag keuzes maken uit een steeds groter wordend aanbod aan mediakanalen. Door een sterk premium medium aan te bieden (print én digitaal) kunnen we hen helpen deze keuzes makkelijker te maken.

Wat is jouw ultieme tip voor adverteerders om van 2017 een succes te maken?

Patrick:
Challenge us! Wij hebben dezelfde missie.

Ilse:
Blijf ons non-stop uitdagen om met de juiste oplossingen bij jullie langs te komen.

Charlotte:
Als Mediahuis kennen we onze lezers en surfers als geen ander. Data is key. Deel jullie resultaten met ons. We kunnen er nog betere en efficiëntere producten mee bouwen om van elke campagne een succes te maken.  

Katty:
Zorg dat je communicatie niet verloren gaat in de massa ongeacht het mediumtype. Of het nu branding of activatie is, kom met een duidelijke boodschap. Durf origineel te zijn. Maak een connectie met je publiek en de impact van je boodschap zal exponentieel stijgen.