Kwaliteit én kwantiteit

Binnen de doelgroep 18+ ben je voor directe campagnes bij Mediahuis Connect verzekerd van de laagste CPEV.

Space ontwikkelde recent een nieuwe currency die toelaat om video views objectief met elkaar te vergelijken: de Cost per Efficient View. Uitgangspunt hierbij is de netto CPM die vervolgens trapsgewijs wordt gewogen op 6 variabelen: completion rate, viewability, targeting, de  ‘human’ rate, campaign management en quality uplift. Bij een aantal spelers die voor hun video-aanbod een lage CPM hanteren, ligt de werkelijke Cost per “Efficient” View in sommige gevallen tot zelfs 10 keer zo hoog.

Niet bij Mediahuis Connect. Wij zetten voor directe campagnes de laagste CPEV in de markt.
(doelgroep 18+)

Onze succesfactoren op een rijtje:

1. Een hoge completion rate

Maar liefst 93% van alle 15” pre-rolls op de Mediahuis Connect sites wordt helemaal uitgekeken. Net dát is de kracht van nieuwscontent: betrouwbaar en relevant. Surfers zijn bewust op zoek naar nieuws en duiding en storen zich minder aan voorafgaande reclameboodschappen.

2. Een sterke viewability ratio

Binnen de doelgroep 18+ wordt 40% van alle Mediahuis videocontent bekeken via smartphone of tablet. Voor beide devices geldt dat de videocontent hier veel prominenter aanwezig is dan via desktop. Een trend die zich de komende jaren verder zal doorzetten.

3. Ruime targetingmogelijkheden

Mediahuis Connect biedt een brede waaier aan targeting-mogelijkheden (socio-demo, interesses, contextual, …)  én zorgt ervoor dat campagnes met 100% zekerheid in de juiste taal worden weergegeven. Voor directe campagnes geldt bovendien dat deze exclusief aan Belgische IP-adressen worden uitgeleverd.

4. Échte views

Internet robots zijn dol op video content. Bij Mediahuis zijn ze eraan voor de moeite. Voor alle websites in onze portfolio hanteren wij de IAB bots list die maandelijks wordt bijgewerkt en bots traffic uitsluit.  Bovendien is een view bij ons pas een ‘werkelijke view’ wanneer die voldoet aan de IAB standaard.

5. Sterk campagnemanagement

Je wil jouw merk beschermen tegen negatieve associaties? Dat treft, want brand safety is ook bij ons een prioriteit. Door gevoelige content te vrijwaren van commercialisering garanderen we voor  jouw campagne niet alleen een kwalitatieve omgeving maar ook een context die niet ingaat tegen het dna van je merk. Bovendien zijn alle video-campagnedata online beschikbaar en voorkomt capping overexposure.

6. Sterke lokaal relevante longforms en vertrouwde content

Dak van A, Turnhoutesebaan, Hot in Frankrijk… Wij willen onze surfers verwennen met lokaal, entertainende en informerende videoformats, passend binnen het DNA van onze nieuwsmerken. Maar we specialiseerden ons ook in sterke branded content die geapprecieerd wordt door zowel de consument als de adverteerder. Bekijk zeker de straffe concepten die we de afgelopen maanden realiseerden voor Landrover, Torfs, Kempenkuur, Braun…  (klik hier).

Wat je vooral moet onthouden:

  • CPM is geen ‘holy grail’. CPEV daarentegen laat toe om de video inventory van verschillende aanbieders objectief te vergelijken en te kiezen voor die partner die jou de meest ‘effectieve’ videocampagne biedt.
  • En vooral: voor directe campagnes ben je bij Mediahuis Connect alvast verzekerd van de laagste Cost per Efficient View. Voor een programmatic videocampagne maken we met plezier een effectief voorstel op maat.

Meer informatie omtrent CPEV kan je vinden in de whitepaper van Space.