Lokale modezaken verenigen zich op inspiratie- en shoppingplatform cityfashion.

Onder de noemer “Together in style” gaan Mediahuis en cityfashion een nauwe samenwerking aan. Doelstelling is om enerzijds lezers en consumenten een inspiratieplatform te bieden voor mode en beauty en anderzijds, lokale modezaken te ondersteunen bij het versterken van hun digitale identiteit en verdere groei.


De consument van vandaag is veranderd en verwacht steeds meer flexibiliteit, zowel in aanbod als beschikbaarheid.  Maar liefst 6 op de 10 Belgische consumenten koopt vandaag online en vaak is het internet hierbij ook de belangrijkste informatiebron. Daarnaast neemt ook de druk van de e-commercegiganten op de lokale modezaken toe. Een razendsnelle evolutie die betekent dat lokale handelaars niet alleen offline maar ook online optimaal vindbaar en beschikbaar moeten zijn. Meer dan ooit is een sterke digitale identiteit een belangrijk verlengstuk van de fysieke winkel

Daarom bundelen Mediahuis en cityfashion de krachten van alle lokale mode-ondernemers op één groot Vlaams inspiratie- en shoppingplatform: cityfshion.be. Handelaars kunnen via dit platform linken naar hun bestaande webwinkel. Wie nog niet over een website of webshop beschikt kan deze door het cityfashion-team laten bouwen. Consumenten kunnen op cityfashion.be naar hartenlust hun nieuwe outfit kiezen en vervolgens rechtstreeks aankopen in de webwinkel van de desbetreffende modezaak.

Het platform wordt bovendien ondersteund door de populaire nieuwstitels van Mediahuis, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. De websites van deze nieuwsmerken leiden de surfers met kwalitatieve content en ideeën naar cityfashion.be.

Naast het inspiratie- en shoppingplatform zelf, biedt cityfashion lokale modezaken een ruim pakket aan digitale diensten en algemeen marketingadvies aan: van de creatie van een website en webshop tot het versturen van gepersonaliseerde nieuwsbrieven, social marketing, zoekmotoroptimalisatie, SEA of het creëren van een online banneringcampagne.

Karen Nies, co-founder cityfashion: “Lokale modezaken kampen vandaag met heel wat uitdagingen. Zij moeten overeind blijven tussen de grote e-commercespelers en inzetten op heel uiteenlopende marketingkanalen. Dat zet handelaars onder druk. Wij geloven ten volle in de sterktes van deze lokale zaken en wil hen graag een duwtje in de rug geven. Cityfashion moet als inspiratie- en shoppingplatform de lokale kledingwinkels en modezaken online verenigen, hen naast de fysieke winkel een extra verkoopkanaal bieden en hen ontzorgen op het vlak van digitale marketing en communicatie.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “Ook vanuit Mediahuis zijn wij overtuigd van de sterktes van de lokale handelaar. We willen hen begeleiden bij het creëren en versterken van een online identiteit en bieden hen een platform om digitaal hun zaak en producten in de kijker te zetten, ondersteund door onze populaire nieuwstitels Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Hiermee zetten we als Mediahuis een volgende belangrijke stap in het verder uitbouwen van ons digitale aanbod richting de lokale handelaar.”

Cityfashion werd opgericht in 2007 en verzamelt vandaag al het aanbod van meer dan 300 moderetailers.