Mediahuis Connect beheert online campagnes voortaan via DoubleClick.

Mediahuis Connect beheert al haar display- en videocampagnes voortaan via DoubleClick, de advertentietechnologie van Google. Deze overschakeling stelt ons in staat om zowel directe als programmatic campagnes nóg eenvoudiger en transparanter te beheren en optimaliseren. Het innovatieve karakter van DoubleClick en de snelheid waarmee Google innovaties op grote schaal weet te implementeren, zijn hierbij van grote meerwaarde.

Wanneer?

Wij  starten met de overschakeling vanaf 2 oktober en voorzien een overgangsperiode waarin de verschillende sites in onze portfolio gradueel naar de nieuwe ad server worden overgezet.

De switch van de huidige ad server naar DoubleClick wordt door onze interne ICT teams van nabij gevolgd. We doen er dan ook alles aan om een vloeiende omschakeling te verzekeren zodat alle geplande online campagnes op onze sites correct verlopen. Wel vragen we met aandrang om de door het IAB vastgestelde deadline van 3 dagen voor aanlevering van het advertentiemateriaal, goed te respecteren.


Samengevat: Wat betekent dit concreet voor reeds geplande of nog in te plannen online campagnes?

1. Online campagnes die starten voor en eindigen na 2 oktober, zullen tijdelijk via zowel het huidige platform als via het nieuwe DoubleClick platform lopen. Hierdoor bestaat de kans op over-delivery. Campagnes die na 2 oktober starten, lopen alleen via het nieuwe DoubleClick platform.

2. Campagnes die tijdelijk op beide platformen lopen krijgen twee afzonderlijke rapporteringen mee. Dat betekent dat de campagneresultaten van beide ad servers beschikbaar zullen zijn.

3. We verzoeken met aandrang om de door het IAB vastgestelde deadline van 3 dagen voor aanlevering van het advertentiemateriaal goed te respecteren. Alleen op die manier kunnen wij een goed verloop van de online campagne garanderen.

Heb je nog vragen over deze omschakeling? Aarzel dan niet om contact op te nemen met je vertrouwde Mediahuis Connect contactpersoon.