Enreach

BEREIK, KWALITEIT en TRANSPARANTIE.

Dat zijn de 3 USP's waarop het regionale digitale verhaal bij Mediahuis Connect gebaseerd is. Het luik transparantie is enerzijds gericht naar onze lezers en anderzijds naar onze adverteerders.
Dat laatste lichten we met dit artikel graag toe. 

Knowledge is power’. Francis Bacon pende het al neer in de 16de eeuw, maar ook in de 21ste eeuw houdt dit eeuwenoude gezegde stand. Vandaag gaat het namelijk meer dan ooit over het aanbieden van de juiste informatie, op het juiste moment, aan de juiste persoon. Zo ook voor Mediahuis Connect, want in 2018 zetten we volop in op een audience centric en data driven advertising strategie. Daarvoor is kennis van onze lezers nodig, en daar helpt onze data managment platform CXense en de rapporteringstool Enreach bij.

Sinds 2018 beschikt Mediahuis Connect over Enreach, een data managment platform dat campagneplanning, -optimalisatie en -rapportering integreert in één handige en overzichtelijke tool.

Adverteerders betalen vandaag niet langer voor sites, ze betalen om hun doelgroep te kunnen bereiken. Hoe meer we met Mediahuis Connect over onze lezers weten, hoe beter de ervaring van onze surfers, en hoe beter we in staat zijn om onze adverteerders een ontvankelijk én betrokken publiek te garanderen.

Kennis over onze lezers brengt de mogelijkheid met zich mee om advertenties te laten zien aan de juiste mensen, op het juiste moment en op de juiste plaats. Dat is waar online adverteren vandaag om draait, and where Enreach comes in.

Enreach laat namelijk toe om op een toegankelijke manier visuele en overzichtelijke rapporten te genereren over onze digitale campagnes, en dit zowel tijdens als na de looptijd. Dit laat toe om onze campagnes transparanter te beheren, te analyseren én te optimaliseren waar nodig.

  Hoe werkt Enreach nu precies? We delen dit op in vier stappen:

  1. Planning: zet campagnes op om duidelijk gedefinieerde, specifieke doelgroepen te bereiken.
  2. Monitor: ga na of je met deze campagnes bereikt wie je wil bereiken, via de gedetailleerde feedback die Enreach voorziet. Zien de juiste mensen de juiste advertenties? Hoe reageren ze op verschillende creatives?
  3. Rapporteer: Enreach genereert heel eenvoudig rapporten in pdf-vorm, waarin enkele belangrijke cijfers (clicks, impressies, …) samengevat worden en je deze kan afzetten tegen je vooropgestelde doelen.
  4. Optimaliseer: deze relevante inzichten worden geïnterpreteerd zodat onze klanten deze kunnen meenemen naar hun volgende campagnes, en dragen zo bij aan de effectiviteit van hun advertenties.

Via Enreach denkt Mediahuis Connect mee met de adverteerder, door – voor, tijdens en na de looptijd – gedetailleerde én transparante feedback te voorzien over de prestatie en effectiviteit van zijn campagne. Loopt deze niet zoals gepland, of is er ruimte voor verbetering? Dan optimaliseren we waar nodig.

Heb je nog vragen over onze rapporteringen of data-gericht adverteren? Aarzel dan niet om contact op te nemen met je vertrouwde Mediahuis Connect contactpersoon. Klik hier voor de contactgegevens.