Mediahuis Connect drukt voor het eerst op “onverwoestbaar” Tyvek-papier.

Toerisme Kempen en Mediahuis Connect slaan voor de tweede keer dit jaar de handen in elkaar. Met de campagne “Tijd voor een Kempenkuur” richt Toerisme Kempen haar pijlen in oktober niet op de fietser zoals in het voorjaar, maar wel op de wandelaar. En daarvoor pakt Mediahuis Connect uit met een “onverwoestbare” primeur : een insert van een wandelgids in een ultrastevige Tyvek-uitvoering.

Het doel van de campagne is om mensen uit Antwerpen stad en de bijhorende noord- en zuidrand met de Kempense wandelroutes kennis te laten maken. De encartage verschijnt op 14 oktober in het hart van Gazet van Antwerpen editie Stad, Noord en Zuid en geeft een overzicht weer van 7 wandelingen met verschillende knooppunten en een bijhorende plattegrond.

Focus van de campagne ligt bij de wandelaar. Die kan met de uiterst praktische gids op stap, zonder zich zorgen te maken over het eventueel scheuren of beschadigen van de kaart. 

Mediahuis Connect initieerde en realiseerde een drukproces op Tyvek en maximaliseerde daardoor de gebruiksvriendelijkheid van de map.

Tyvek is namelijk een synthetisch materiaal dat bestaat uit vezels van hoge-dichtheid-polyetheen. Het materiaal lijkt op papier en wordt onder andere gebruikt voor de productie van polsbandjes op festivals. Hoewel het materiaal knipbaar is, is het moeilijk te scheuren en vooral waterdicht. En dat maakt het net zo handig voor de wandelaar: het kan in volle regen gelezen worden, makkelijk geplooid worden en nadien opnieuw worden gebruikt. Over een lange levensduur gesproken.