Mediahuis Connect introduceert CPM tarifering voor kranten

Vanaf 1 januari 2018 hanteren wij een CPM tarief voor de mediaruimte in onze krantentitels. Dat maakt van Mediahuis Connect de eerste Belgische regie die een van oorsprong digitaal model naar printmedia vertaalt.

Met de stap naar CPM voor onze krantentitels willen we de aantrekkingskracht van de gedrukte krant vergroten. Een CPM tarief stelt de advertentiemarkt in staat om op een transparante manier de kost per contact van verschillende media zoals print, online, radio of OOH, met elkaar te vergelijken. Het plannen en aankopen van cross-mediale campagnes wordt op die manier eenvoudiger en transparanter.

Bart Decoster, Corporate Director Mediahuis Connect: “We merken dat digitale afdelingen bij media agencies steeds vaker ook verantwoordelijk worden voor de planning en aankoop van printmedia. De expertise van deze nieuwe generatie van digitale planners en buyers ligt net in een methodologie die vandaag de dag ver afstaat van de huidige pricing van printcampagnes. Als marktleider is het onze taak om printmedia aantrekkelijk én toegankelijk te houden. Met de overstap begin 2018 naar een CPM tarief voor nationale krantencampagnes nemen wij het voortouw in een universeel model voor mediaruimte in kranten. Op die manier willen we de krant de aandacht geven die ze verdient.”

De introductie van een CPM tarief maakt het bereik van een medium tot de drijvende factor in de prijszetting. De langverwachte publicatie van de nieuwe CIM Persbereikcijfers vormt daarom voor ons het ideale moment om het CPM tarief voor kranten naar de markt toe te introduceren. De nieuwe CPM tarifering voor kranten gaat in vanaf 1 januari 2018 en geldt voor alle nationale krantencampagnes.