Mobile advertising

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.

De smartphone gaat daarom niet alleen mee voor mooie fotoreportages, maar ook om up-to-date te blijven met het nieuws van het thuisfront of in de rest van de wereld.

En de mobiele bereikcijfers op onze nieuwssites? Die gaan ook alleen maar in stijgende lijn (14% t.o.v. 2018*).


Wist je dat?

  • Meer dan 8 op 10 Vlamingen een smartphone bezit?
  • 60% van de gespendeerde tijd online via smartphones komt?
  • Een millenial gemiddeld 47 keren per dag zijn smartphone raadpleegt?
  • 70% van de consumenten zich informeert via de smartphone vooraleer een aankoop te doen?

Wat maakt de smartphone uniek?

  • Onze nieuwsapps pieken tijdens het week-end.
    Toevallig ook het moment waarop consumenten hun centen spenderen en tijd hebben om jouw zaak te bezoeken
  • On-the-go.
    Is het op de trein, aan de koffie-automaat of op vakantie, de smartphone is er steeds bij. Net daar waar je weinig andere mogelijkheden hebt om je doelgroep te bereiken.
  • ​Het unieke profiel.
    Jongeren surfen maar al te graag op onze mobiele sites en zorgen voor een bijzonder complementair bereik (66,7%) aanvullend op de krant.

Smartphone advertising maakt toch deel uit van jouw communicatieplan?

Is mobiel adverteren, onbekend terrein voor jou ? Hoog tijd dan om hier verandering in te brengen! Mobile advertising is krachtig, maar wordt nog sterker wanneer je als jouw zaak speciale formaten kan inzetten, waarbij de mobiele surfervaring centraal staat.

Heb je als merk geen idee hoe je toch kan connecteren met de mobiele surfer consument en op welke manier je hem met jouw campagne kan bereiken? Ons nieuwe formaat Parallax wordt als native advertentie aangepast aan het medium. Het formaat genereert :

  • een verhoogde interactie met de surfer
  • een hoge impact en interactie
  • en stimuleert om creatieve advertenties aan te leveren

Bekijk hieronder het interactieve voorbeeld van dit nieuw formaat.

Is jouw zaak open op zondag?

Speciaal voor opendeurdagen of koopzondagen bereik je de mobiele surfers uit jouw regio op nieuwsblad.be, standaard.be, hbvl.be en gva.be. Voor amper € 950 zet je jouw zaak mobiel in de spotlight en trek je bezoekers naar jouw zaak. Bekijk hier de tarieffiche.

Bron: CIM