(re)targeting package op Mediahuis nieuwssites

In maart brachten we een artikel over re-targeting. Dit is een vorm van targeting waarbij potentiële klanten advertenties te zien krijgen op basis van hun surfgedrag. De surfer krijgt op onze nieuwssites advertenties te zien van de adverteerder nadat hij diens website heeft bezocht en verlaten. Lees hier het volledige artikel.

In dit artikel willen wij je aantonen dat een succesvolle re-targeting campagne voor een adverteerder bijzonder interessant is, en waarom het zo waardevol is om als adverteerder een Mediahuis pixel te plaatsen.

Re-targeting package bij Mediahuis

Dit product staat voor een display-advertentiecampagne met verschillende formaten, gericht aan de bezoekers van jouw website, maar vooral heel specifiek gericht aan jouw doelgroepen.

Waarom is re-targeting zo interessant volgens Nicolas De Winter (Product Manager Digital Advertising binnen Mediahuis)?  “We zien tevreden adverteerders van onze re-targeting campagnes, omwille van verschillende redenen. Zo zijn deze campagnes enerzijds bijzonder doelgericht en kies je voor een “always on” aanwezigheid. Bovendien werkt het erg activerend voor de surfers die reeds interactie hadden met jouw onderneming.”

Hoog bereik bij jouw doelgroep

"Tijdens de campagneperiode vertonen we 1.000.000 doelgerichte advertenties om surfers terug te halen naar jouw website en hen te activeren. De combinatie van het grote volume en de doelgerichtheid van de campagne zorgen voor een groot aantal bezoekers op jouw website."

Door doelgericht te adverteren kan je een duidelijke boodschap overbrengen naar een afgebakende doelgroep op maat. Je bent ook flexibel in tijd, waardoor je je boodschap en je advertentiebudget meer kunt spreiden.

Door op het juiste moment je boodschap te tonen aan de juiste doelgroep, blijf je bij surfers die interactie hadden met jouw zaak “top of mind”. Je bereikt je (potentiële) klanten precies op het moment dat zij het meest vatbaar zijn voor je boodschap. Deze campagnes zorgen voor een duidelijke stijging in het bezoekersaantallen op de site van de adverteerders en lieten een mooie click-through-rate optekenen.

Het plaatsen van de pixel levert interessante inzichten op

Om een re-targeting campagne op te zetten wordt er een Mediahuis pixel geplaatst op de website van de adverteerder. Hiervoor geeft Mediahuis een stukje code aan de adverteerder door die dan geplaatst wordt in de back-end van de website.

Door de info van deze pixel kan Mediahuis zelf aangeven welk type surfers goed passen bij jouw doelgroep. Zo kunnen we steeds jouw advertenties tonen aan de meest waardevolle doelgroepen.

   

Wat kan je leren uit een pixel plaatsen?

  • Wie zijn je bezoekers? Uit welke regio komen ze? Zijn het eerder mannen of vrouwen?
  • Hebben ze specifieke interesses?
  • Welke typerende kenmerken hebben ze?
  • Zijn er specifieke profielen te onderscheiden voor diverse onderdelen van de website?

 

Als je reeds veel hebt geïnvesteerd in je website en je wilt dat deze maximaal rendement oplevert, dan ben je bij Mediahuis aan het juiste adres.           

Heb je nog vragen over re-targeting of wil je graag het advies van één van onze accountmanagers? Je vindt hun contactgegevens hier.