SEAT laat de consument aan het woord

Er bestaat geen twijfel aan: met meer dan 555.000 bezoekers was Het Autosalon ook dit jaar hét moment voor automerkverdelers om potentiële klanten warm te maken voor hun divers aanbod aan wagens. Interessant, want een wagen aankopen is het resultaat van een weloverwogen proces, van emo én ratio. Maar hoe vind je als automerk tijdens dergelijk event het optimale evenwicht tussen het teveel en te weinig aanreiken van informatie? En hoe boks je op tegen een enorme stroom aan berichtgeving waarmee consumenten overstelpt worden? 

Branded content video advertising
Mediahuis Connect lanceerde hiervoor samen met de videocel van Mediahuis een innovatief videoconcept volledig op maat van SEAT en haar Leon 5D-uitvoering. Conform de look & feel en de strategie van SEAT werd de focus op de consument gelegd. Potentiële kopers die de stand van SEAT op de eerste dag van Het Autosalon bezochten, kregen het woord. “Wat vind jij belangrijk aan een wagen?” en  “Welke voordelen spreken jou vooral aan en welke opties dragen jouw voorkeur weg?” zijn slechts enkele vragen die aan hen gesteld werden. Door het woord aan de bezoekers te geven, werd een videocontent gecreëerd die informerend, inspirerend en activerend is. Een verhaal waarin mensen zich herkennen en met argumenten die hen aanspreken.  En dat maakt dit type van videocontent net zo kenmerkend.

nieuwsblad.be
Om een zo groot mogelijk bereik te genereren dat tevens in lijn ligt met de doelgroep van SEAT, jonge gezinnen en koppels tussen de 25 en 40 jaar, werd de content een onderdeel van nieuwsblad.be. Via co-branded bannering en videotrailers en via bannering in de nieuwsbrief van Het Nieuwsblad, kwam de surfer rechtstreeks terecht op een dedicated native webpage met de branded content video en met extra informatie over de SEAT Leon. Hier kwamen branding én activatie volledig tot hun recht. Zo was de surfer slechts één klik verwijderd om een configuratie te doen van zijn SEAT Leon 5d uitvoering. De campagne liep van 14 januari tot en met 28 februari 2016

Peter Verrept

Business Development Manager Video


+32 490 56 54 73