The summer is mobile!

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil waar hij ook is en wanneer hij ook wil de actualiteit kunnen volgen. En dus ook wanneer hij met vakantie is. De smartphone gaat daarom niet alleen mee voor mooie fotoreportages, maar ook om up-to-date te blijven met het nieuws aan het thuisfront of in de rest van de wereld. En de mobiele bereikcijfers op onze nieuwssites? Die gaan tijdens de zomer alleen maar in stijgende lijn.

Zo was een stijging van mobile traffic op de nieuwssites van Mediahuis Connect tijdens de zomermaanden in 2017 duidelijk zichtbaar. In vergelijking met juni, steeg het mobiel bereik in juli met 4%. Augustus kende een stijging van maar liefst 12%. Heb je als merk dus geen idee hoe je toch kan connecteren met de reizende consument en op welke manier je hem met jouw campagne kan bereiken? Adverteer dan met onze mobiele formaten, want ook tijdens de komende zomer verwachten we dat deze trend opduikt! 

Wees aandachtig voor kwaliteitsvolle, mobiele advertenties
Succesvol mobiel adverteren hangt samen met het correct aanleveren van mobiele formaten. Digitale advertentieformaten dienen steeds op het medium afgestemd te worden. De doorplaatsing van online advertenties die voor een desktop ontworpen zijn, worden sinds eind 2017 niet meer automatisch naar een mobile device doorgeplaatst. En maar goed ook. Want deze doorplaatsing leidde tot onscherpe beelden en onleesbare slogans. Gevolg? Heel wat irritaties bij de surfer en dus ook een lagere click-through rate van campagnes. Klik hier om meer te weten over het correct aanleveren van een mobiele advertentie.
 

*CIM Internet, gemiddelde dag, juni/juli/augustus/september 2017, real users.