Van targeting tot floating

Targeting en provinciale floating zijn twee advertentiemogelijkheden die online de plak zwaaien.

Targeting op maat biedt niet alleen een meerwaarde voor wie een imago wil opbouwen, maar jaagt de efficiëntie van een campagne de hoogte in. Hoe en waarom? Dat vroegen we aan Nicolas De Winter, Product Manager Digital Advertising bij Mediahuis Connect.

“Klanten willen erg doelgericht adverteren”, begint Nicolas De Winter zijn verhaal. Bij Mediahuis kan je selecteren op heel wat criteria zoals regio, geslacht, leeftijd en interesse. “Hoe meer adverteerders een nichepubliek willen aanspreken, hoe groter de uitdaging om voldoende breed te communiceren.” En dat laatste is belangrijk, want de nood aan een bepaald product bevindt zich niet alleen bij de doelgroep waar je dit zou verwachten. “Dat evenwicht vinden is een grote verantwoordelijkheid, maar wel eentje waar we ons bij Mediahuis Connect in specialiseren”, vertelt hij.

Daarnaast zijn heel wat campagnes gericht op directe verkoop, in plaats van in te zetten op bekendheid en imago.Toch blijven die laatsten erg belangrijk. “Als je te veel conversiegericht communiceert, leer je de consument om prijsgericht en rationeel te denken, waardoor hij altijd voor de goedkoopste oplossing kiest. Daarom is het belangrijk om steeds voldoende aandacht te geven aan bekendheid en imagobuilding.”

Targeting op maat
We bakenen niet alleen jouw doelgroep af, maar zorgen er ook voor dat we onze eigen lezers goed kennen. “We maken analyses op basis van surfgedrag zodat we onze bezoekers beter leren kennen”, zo zegt Nicolas. “Vandaag spelen data een prominente rol in de advertentiewereld en met Mediahuis willen we onze data voor de adverteerders laten werken.”

Daarnaast hebben we een nieuwe adserver en datamanagementplatform (DMP). Dit stelt ons in staat om snel in te spelen en continu te innoveren. “Hiermee verwachten we nieuwe inzichten te
vergaren over hoe een campagne bij bepaalde doelgroepen scoort. Die informatie helpt ons bij volgende projecten, omdat een doelpubliek zich niet altijd bevindt waar je het verwacht”, vertelt Nicolas. 

Dankzij targeting kun je als adverteerder dus gericht op zoek gaan naar je doelgroep, en dat binnen onze vier grote nieuwssites. “Belangrijk is dat we waste minimaliseren en dat we targeting
combineren met een bredere campagne. Je moet het zo bekijken: targeting is een mooie meerwaarde voor je campagne, maar focus niet op targeting alleen.” Wie te nauw adverteert, laat simpelweg te veel potentieel liggen.

Benieuwd naar wat floating bij Mediahuis Connect inhoudt? KLIK DAN HIER.

Wens je meer informatie over floating, targeting of andere digitale producten van Mediahuis Connect? Onze accountmanagers adviseren je graag, je vindt hun contactgegevens hier .