Vroom lanceert nieuw autoportaal

Onder het motto mobile first creëerde het Vroom-team een vernieuwde website die de gebruikservaring over mobile, tablet en desktop volledig optimaliseert. Bovendien werd ook de huisstijl onder de loep genomen, met als doel om Vroom ook als merk consistent over alle platformen heen weer te geven.


Mobile first
Een aangename beleving bij het zoeken van een auto via zowel een smartphone als een tablet is vandaag onmisbaar geworden. “We zien het laatste jaar een markante bereikstijging op mobile devices, in die mate zelfs dat 45% van de totale traffic vandaag vanaf de mobiele toestellen komt. Die groei willen we graag beantwoorden door de surfers een nog optimalere bezoekervaring te bieden.  ”, aldus Tim Timmermans, Manager Auto bij Mediahuis.

Snel je weg vinden
Naast de technische optimalisatie surft een bezoeker voortaan ook makkelijk op VROOM.be dankzij de nieuwe structuur van de website. VROOM.be zit eenvoudiger in elkaar: van op zoek gaan naar het laatste autonieuws tot advies voor de aankoop van een volgende wagen of het lezen van een rijtest. Alles is makkelijk terug te vinden via de menubalk bovenaan de website. Bovendien kan de surfer heel makkelijk in de zoekertjes duiken.

Johan De Haes, Product & Marketmanager Auto bij Mediahuis: “Een auto kopen of verkopen wil je in enkele klikken kunnen doen, of je nu een particuliere of professionele handelaar bent. Het is belangrijk dat de Vroom-surfer snel zijn weg vindt. We focussen ons met de nieuwe Vroom op onze specialiteit: auto’s. Dat wil zeggen dat we voortaan ook een concreet aanbod aan nieuwe wagens publiceren. Dat we kiezen voor VROOM.be als volledige auto-adviessite, maakt dan ook dat motortests en motorzoekertjes niet meer van toepassing zullen zijn.”

Facelift
Tot slot maakt ook de nieuwe vormgeving de website extra overzichtelijk. De huisstijl oogt frisser en eigentijdser. Het Vroom-team koos voor een facelift met een beperkter kleurenpalet van blauw, wit en grijs en integreert voortaan ook de baseline “Explore. Choose. Drive”. Dit laatste vat dan ook samen wat een surfer allemaal op de website kan doen.

De lancering van de vernieuwde VROOM.be zal de komende weken kenbaar worden gemaakt via een online en printcampagne waarvoor Stefaan Ooms (Though Crowd) de creatieve input leverde. In de komende maanden volgen er nog verdere productinnovaties die enkele onderscheidende functionaliteiten zullen opleveren, met als doel de auto-koper nog meer en beter te adviseren.

 

VROOM.be is het autoportaal van Mediahuis, uitgever van oa. De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet Van Antwerpen en Het Belang Van Limburg. Naast het particulier auto-aanbod, telt VROOM.be ook het aanbod van meer dan 700 professionele handelaars. Op de site wordt er dagelijks, naast het te koop aanbieden van meer dan 30.000 concrete nieuwe en tweedehandsvoertuigen, ook redactionele content geplaatst: testverslagen, nieuwe modellen, algemeen autonieuws, …
VROOM.be behoort met een dagelijks bereik van meer dan 45.000 bezoekers tot de vaakst bezochte autosites in België.

Voor meer informatie :
Tim Timmermans
Manager Auto/Travel/Varia – Topicals & Classifieds
0478 78 14 77
tim.timmermans@mediahuis.be