Wienerberger, Remeha en Mitsubishi Electric kiezen tijdens Batibouw voor branded content bij Mediahuis Connect.

Om bouw- en renovatiebedrijven tijdens Batibouw te ondersteunen in hun communicatie, creëerde Mediahuis Connect een branded content format dat hen op een creatieve, native en audiovisuele wijze helpt om hun bouwgerelateerde producten bij de lezers van Het Nieuwsblad in de kijker te zetten. Wienerberger, Remeha en Mitsubishi Electric tekenden dit jaar in voor een sterke campagne.

Informeren en inspireren
Productkeuzes maken in bouw- of renovatieprojecten is geen evidentie. Consumenten worden overladen door innovaties of features voor hun nieuwe woning en zijn graag goed geïnformeerd vooraleer ze knopen doorhakken. In het branded content format dat Mediahuis Connect rond Batibouw ontwikkelde, staat het geven van productinformatie dan ook centraal. Aan de hand van een interview tussen een host en een specialist van het merk, wordt allerlei informatie rond een specifiek product vergaard. De content is relevant en legt de focus op de USP’s en de mogelijkheden zodat de lezer voldoende geïnformeerd én geïnspireerd is. Het interview vindt bovendien plaats op een locatie die helemaal past in het verhaal zoals bijvoorbeeld een showroom of bij een consument in huis.

Peter Van Asbroeck
Mediahuis Connect koos Peter Van Asbroeck als host van dit branded content format en dat is een vanzelfsprekendheid, aldus Peter Verrept, Business Development Manager Video bij Mediahuis Connect: “Tijdens de vorige editie van Batibouw hebben we samengewerkt met Anouk Taeymans, bekend van het VIER-programma “Baksteen in de maag”. Met tv programma’s zoals “De huisdokter” of “Help, mijn man is een klusser”, is ook Peter Van Asbroeck de perfecte fit voor een format rond Batibouw. Bovendien heeft hij de skills, stelt hij de juiste vragen en beschikt hij over een fijne dosis humor om het informatieve karakter op een luchtige manier aan de lezer over te brengen.”

Dedicated webpage
De content verschijnt op een dedicated webpage op nieuwsblad.be. Deze pagina omvat naast de video ook geschreven content en is volledig gebrand door de partner. De video werd geproduceerd door Mediahuis en de geschreven content kwam tot stand via Content Connections, de content marketing cel van Mediahuis Connect. Het merk krijgt extra branding door middel van een take-over. Om zoveel mogelijk traffic naar de pagina te genereren, zorgt Mediahuis Connect tot slot voor traffic drivers op nieuwsblad.be onder de vorm van native banners en video trailers.

Deze merken kiezen dit jaar op nieuwsblad.be voor branded content tijdens én na Batibouw.
Wienerberger

De gevel vormt steeds het visitekaartje van een huis. Enerzijds bepaalt het de uitstraling van de woning, maar anderzijds kan je door het maken van juiste keuzes ook energiebesparend zijn. Peter Van Asbroeck interviewt Katrien Nottebaert van Wienerberger in één van hun showrooms. Voor het tweede jaar op rij werkt Wienerberger tijdens Batibouw samen met Mediahuis rond een native dossier. De lezer krijgt een mooi beeld van hun uitgebreid gamma en komt alles te weten over de nieuwste gevelsteenoplossingen zoals steenstrippen of de Eco-brick. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180214_03356709

Remeha
Bijna iedereen heeft een verwarmingsketel maar gebruikt hem niet optimaal. Hoe kunnen we nu efficiënt verwarmen? Aan de hand van een testimonial bij een consument thuis wordt er meer informatie gegeven over een specifieke verwarmingsketel van Remeha, namelijk de “Remeha Calenta” en de bijhorende thermostaat “e-Twist” die je zowel manueel als via de smartphone kan bedienen. Nicolas Van Dyck van Remeha licht in de woning van de consument concreet toe wat de speciale features van deze verwarmingsketel zijn. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180214_03356720

Mitsubishi Electric
Een ecologische manier om je huis te verwarmen of van warm water te voorzien is de warmtepomp. Het is ecologisch, comfortabel en makkelijk te installeren. Net zoals in de Remeha-case interviewt Peter Van Asbroeck ook hier een consument over waarom hij voor een warmtepomp heeft gekozen bij de renovatie van zijn woning. Nadien vertelt Stijn Somers van Mitsubishi Electric hoe zo’n warmtepomp precies werkt. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180214_03356744

De campagnes zijn gestart bij de aanvang van Batibouw op donderdag 22 februari en lopen door tot einde maart. Ook na de beurs worden er immers nog veel aankoopbeslissingen genomen door consumenten en daarom is het belangrijk dat deze merken top of mind blijven en inspireren.

Vragen over één van deze campagnes of meer informatie over branded content, contacteer dan videoconnect@mediahuis.be.