Is jouw merk relevant?

Relevant zijn als merk? Dat betekent bouwen aan de veerkracht van je doelgroep. Samen met onderzoeksbureau Burat en UGent geeft Mediahuis Connect dankzij een grootschalig nationaal onderzoek voor het eerst invulling aan het begrip merkrelevantie.

Relevantie: voor menig marketeer is het zowat de holy grail van efficiënte communicatie. Maar wat betekent het concreet? En hoe zorg je ervoor dat jouw merk relevant is voor je doelgroep? Een grootschalig nationaal onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Burat en UGent in opdracht van Mediahuis Connect, geeft voor het eerst concrete invulling aan het begrip merkrelevantie. En wat blijkt? Als merk of bedrijf ben je relevant als je je doelgroep helpt om veerkrachtig in het leven te staan. Als je helpt om te gaan met de vele veranderingen en uitdagingen waarmee consumenten dagelijks geconfronteerd worden.

Op basis van 8 focusgroepen en 4.000 respondenten brengt deze studie de veerkracht van consumenten en de relevantie van 200 merken in kaart. De resultaten vertellen ons wat consumenten precies verwachten van 14 sectoren – van automotive over retail tot telecom – én in welke mate merken aan die verwachtingen voldoen. Maar ook: hoe media en merken consumenten kunnen helpen om veerkrachtiger te worden.

Het onderzoek brengt ons vernieuwende inzichten, maar ook meer dan dat: het biedt een leidraad om de lacune te vinden tussen jouw merk, je sector en de consument. Samen zijn ze goed voor een unieke inkijk in het hoofd van jouw doelgroep. Maak kennis met de échte betekenis van relevantie, en maak jouw merk écht relevant.

Meer weten over ons Veerkracht onderzoek?

Download de brochure op Connectandmore.be.