Regionaal adverteren in Het Nieuwsblad

1 op de 5 Vlamingen vindt dagelijks zijn of haar gading in Het Nieuwsblad. Deze breedpubliekkrant biedt zijn lezers een evenwichtige mix van (inter)nationaal nieuws, een flinke portie sport en regionale berichten. 
Dankzij de Oost-Vlaamse editie De Gentenaar, is
Het Nieuwsblad ook in deze regio sterk vertegenwoordigd.

Waarom regionaal adverteren in Het Nieuwsblad?

Het Nieuwsblad is een stevige breedpubliekkrant. De lezers van Het Nieuwsblad zijn sterk regionaal georiënteerd en hebben interesse voor de meest recente berichten uit hun regio. Met een erg breed publiek, verspreid over alle sociale groepen en leeftijden, en regionieuws in 16 edities, is Het Nieuwsblad hét merk om specifieke doelgroepen te bereiken.

Lezersprofiel

  • 64% VVA's
  • 53% uit sociale groepen 1-4
  • 53% mannen, 47% vrouwen
  • 84% is 25 en ouder

Oplage en bereik

  • 265.940 exemplaren
  • 1.013.900 lezers per dag

Bron: CIM 2015 Press (paper + digital daily)

De regionale focus van de bank weerspiegelt zich in de keuzes die VDK maakt als het op adverteren aankomt. Wij adverteren bij Mediahuis in alle Oost- en West-Vlaamse edities van Het Nieuwsblad en in De Gentenaar. Door te adverteren op de regionale krantenpagina's bereikt VDK een breed publiek. Onze commerciële boodschappen zijn bedoeld voor een ruime doelgroep die vatbaar is voor een uitgesproken persoonlijke bankservice, voor mensen die gezond kritisch zijn en die willen weten wat de bank met hun spaargeld doet.

De communicatie via de kranten van Mediahuis past binnen een bredere communicatiestrategie van VDK. We streven uiteindelijk naar zoveel mogelijk one-to-one communicatie, bijvoorbeeld via direct mailings. Krantenadvertenties ondersteunen die persoonlijke boodschappen. Onder meer via die krantenadvertenties krijgen mensen bevestiging van de boodschap die ze persoonlijk in de bus krijgen. Het zorgt voor herkenning, voor bevestiging, voor een aha-erlebnis.